Where is thy bush? THAT is the question...

Nu sitter man här på svenska lektionen och njuter av Hamlet. Det är omöjligt att höra vad de säger! Vi kollar på engelska, och man skulle säkert fatta om man läste texten, men palla!

Jag har hört saker som jag hoppas inte är med på riktigt. Defrågar till exempel "Where is thy bush?", vilket jag tycker är en lite olämplig fråga på en svenskalektion... Sen en gång, på tal om ingenting utbrister Hamlet "Pantyglass!"... Jaha? Vad är ett trosglas? Ja, Hamlet VAR galen. "Pour the free"? Var ska han hälla ut de fria? Nu pratar han med en käpp.. "Pigionliver!"? Ja asså Shakespeare... SPÅRAT VÄRRE!

Nu ska jag gå och hålla på med han som skickade ut sina ögon för att hitta sina barn... TJARÅ!

Kommentarer
Postat av: Simme

Är det Kenneth Branagh's hamlet anno -96 så lider jag med Dig!

Ögonstickaren... Oidipus, måhända?



PoK

En som lidit samma plågor, och i nuläget hoppas att Shakespeare vilar i Dante's 5e cirkel...

2009-04-23 @ 22:21:23
Postat av: The Toll

Haha, de va typ nån dokumentär om hamlet, men typ 70% va klipp från nån hamlet där alla såg ut som hober

2009-04-24 @ 22:29:49
URL: http://thetoll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0