Som en räkmacka med marmelad...

Nu kommer julstämningen komma igång! Jag har bestämt att jag, som förra året, ska kolla tidsenligt på mina favoritjulkalendrar plus årets julkalender.
På listan finns det (i åldersårdning): Sunes jul, Tomtemaskinen (Pettson och Findus), Jul i Kapernaum, Mysteriet på Greveholm (självklart), Pelle Svanslös, När karusellerna sover, Julens hjältar och årets kalender.
Medan jag skriver detta så tittar jag på Greveholm, och älskar varje sekund av det! Alla Leifs citat är guld värda! "Allting har en naturlig förklaring"!!

Min intryck hittills av årets julkalender är ganska bra. Det kan ju vara för att jag tillhör generationen som kollade på SuperSnällaSilverSara och StålHenrik när dom var med i bollibomba, och när Henrik Ståhl gjorde sin debut i Salve. jag fick iaf en rejäl nostalgikick, men jag upptäckte att jag inte alls kom ihåg hur Sara såg ut. Det vart en liten chock. Måste säga att handlingen verkar ganska B, någon "superskurk" ska förstöra för barn, och någon annan ska rädda barnen. Musiken som är med har hittills vart helt okej. Låten i första avsnittet var riktigt julig och skön, men låten idag... sög... Den sög helt enkelt. Menmen, vi får se om denna kalender kan läggas till bland klassikerna.
Hahaha, nu kollar jag på Pelle Svanslös, och jag DÖR på Bill och Bull! Bästa humorn någonsin!!! Hahahaha!

En Superhjältejul, årets julkalender


Den underbara pappa Leif från Mysteriet på Greveholm


Kommentarer
Postat av: charlotte

åh vad kul att du också kollar på årets kalender!! =D

2009-12-04 @ 09:57:06
URL: http://musicismylife.blogg.se/
Postat av: gk

Leif! pelle svanslös var fan rätt så bra också XD de enda jukalendrarna jag kommer ihåg (som är bra) är typ de du nämnt men också dieselråttor och sjömansmöss.. maha diggar den srien lite :)

2009-12-04 @ 17:14:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0